Θα φτιάξω μια εικόνα του κόσμου, όπως εγώ τη θέλω!

Στόχος της εφηβικής θεατρικής ομάδας Τεχνών Εκατό είναι να μπορέσουν οι νέοι μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με σταθερό άξονα το θέατρο.

Μέσα από δημιουργικές διαδικασίες γεμάτες ενέργεια και διάθεση ενσυναίσθησης ο έφηβος βρίσκει τον καθρέφτη του εαυτού του και του κόσμου. Βιώνει εμπειρίες σε επίπεδο αισθητικό, υπαρξιακό, ηθικό και με τη δύναμη της ομάδας μαθαίνει να αναλύει τις εμπειρίες αυτές και να τις διαχειρίζεται. Αναπτύσσει έμμεσα αισθητικές προτιμήσεις προς το ωραίο και το αγαθό, προς τη λεπτή αίσθηση και την σημασία του ουσιαστικού.

Επιπρόσθετα, η δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης συντελεί στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων, των ευαισθησιών και ικανοτήτων εκείνων που διαθέτουν οι εμψυχωτές και οι συμμετέχοντες που συνεργάζονται για την πραγματοποίηση του κοινού αποτελέσματος. Με αυτό τον τρόπο συντελούνται σημαντικές και πολυδιάστατες διεργασίες (πρωτοβουλία, στοχοθεσία, συγκέντρωση, ενσυναίσθηση, σεβασμός, ισότητα, συνεργασία, αλληλοβοήθεια, εγρήγορση, υπευθυνότητα, ανάπτυξη ενδιαφερόντων, αυτοπεποίθηση, συνέπεια, δημιουργικότητα).

Υπεύθυνη για την καλλιτεχνική και παιδαγωγική λειτουργία της ομάδας είναι η θεατροπαιδαγωγός και σκηνοθέτης Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σε συνεργασία με την ηθοποιό Μαίρη Μηνά και τον ηθοποιό και θεατροπαιδαγωγό Χάρη Κρεμμύδα. Στην δημιουργική ομάδα των καθηγητών του εργαστηρίου θα συμμετέχουν επίσης η χορογράφος Φρόσω Κορρού και ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Δημήτρης Κουρούμπαλης ενώ κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα πραγματοποιηθούν και συναντήσεις και με άλλους καθηγητές της δραματικής σχολής

Χώρος συνάντησης προσωπικοτήτων, ετεροτήτων και ουσιαστικής αποδοχής και αλληλεπίδρασης, μια θεατρική ομάδα εφήβων μπορεί να ενισχύσει τους συμμετέχοντες:

Να αγαπήσουν τη θεατρική τέχνη μέσω της συμμετοχής. Να αποκτήσουν την εμπειρία της ομαδικής εργασίας και να νιώσουν τη χαρά του παιχνιδιού, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της ομαδικής δημιουργίας με άτομα της ίδιας ηλικίας. Να κατακτήσουν τον έλεγχο του σώματός τους, των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς τους.

Να μάθουν να παρατηρούν, να βλέπουν, ν’ ακούν και ν’ απαντούν, να κατανοούν και να γίνονται κατανοητά μέσα από λεκτικούς και μη λεκτικούς τρόπους επικοινωνίας.

Να αναπτύξουν την συναισθηματική και νοητική τους νοημοσύνη, αποκτώντας ικανότητα έκφρασης, ενεργοποίησης της φαντασίας και αυτοπεποίθηση μέσω της δημιουργίας.

Να βιώσουν την έννοια της “ενσυναίσθησης” – δηλαδή, την ικανότητα του ατόμου να μπαίνει στη θέση κάποιου άλλου ανθρώπου, να κρίνει και να εμπλέκεται συναισθηματικά μαζί του, (κύρια λειτουργία του ρόλου)- ως έναν τρόπο να αποκτήσουν αυτογνωσία και να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι.

Να αντιληφθούν το θέατρο ως ένα σύστημα συντελεστών, όπου ο καθένας είναι επιφορτισμένος με ένα ζωτικό ρόλο ισότιμης αξίας για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου, πχ. μιας παράστασης.

Να αποκτήσουν ευρύτερη καλλιτεχνική παιδεία ως ενεργοί πολίτες και κριτικοί θεατές

Να νιώσουν ικανοποίηση για την κατανόηση και εκτίμηση της αξίας της ίδιας της ζωής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υπάρχει διάχυτη η συσχέτιση κοινωνικής υγείας και θεάτρου.

Α’ ομάδα: Νέοι 11-15 ετών

Β’ ομάδα: Νέοι 15-18 ετών

Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης: Τζωρτζίνα Κακουδάκη σε συνεργασία με την Μαίρη Μηνά και τον Χάρη Κρεμμύδα.