Δραματική Σχολή / Υποκριτική - Αυτοσχεδιασμός
Brief info
Βιογραφικό

Η Σοφία Φιλιππίδου είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Γερμανική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Θέατρο στο Κρατικό Ωδείο της ίδιας πόλης. Έκανε για ένα χρόνο μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Δραματουργίας της Φιλοσοφικής Σχολής.
Ήταν μέλος του Θεατρικού Εργαστηρίου της "Τέχνης" Θεσσαλονίκης (1971-1979) και της Πειραματικής Σκηνής της "Τέχνης" (1980-1985).
Συνεργάστηκε σχεδόν με όλους τους μεγάλους σκηνοθέτες στα κεντρικά θέατρα της Αθήνας και με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο - Τέχνης Κάρολος Κουν, με το θέατρο της οδού Κυκλάδων -Λευτέρης Βογιατζής, σε παραστάσεις στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, κ.ά.
Παράλληλα οργάνωσε και διεύθυνε καλλιτεχνικά την φοιτητική της ομάδα με την οποία ανέβασε δεκαπέντε παραστάσεις.
Δίδαξε θέατρο και υποκριτική στα «Σεμινάρια λαϊκής επιμόρφωσης» του Υπουργείου Παιδείας σε όλη την Ελλάδα.
Οι εκδόσεις Καστανιώτη εξέδωσαν το βιβλίο της «Με μια σκάλα στο φεγγάρι» που περιλαμβάνει τα κείμενα της από την στήλη «Η ματιά της Σοφίας» (Ελευθεροτυπία 2013-2014).
Από το 2010 ανεβάζει δικές της θεατρικές παραγωγές και οργανώνει Σεμινάρια Θεατρικής Παιδείας με την εταιρεία της «Τ3χνη».

Περιγραφή μαθήματος

Ρόλος, κάποιος άλλος μέσα μας

Ηθοποιός: Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος που αρνείται να είναι ο εαυτός του και συνεχώς κλέβει λόγο, χαρίσματα, συμπεριφορές; Ποιος είναι αυτός, που αλλάζει ρούχα και δεν αρκείται να ζει σε ένα τόπο και σε ένα χρόνο αλλά διαρκώς μεταναστεύει και μας μεταφέρει σε άλλες ζωές;

Θεατρική ανάγνωση- απορία: Το ξύπνημα της λέξης. Τι κρύβουν οι λέξεις, -γραμματική και συντακτικό του θεατρικού λόγου -το βαθύτερο νόημα. Πως γίνεται προφορικός λόγος ένα τυπωμένο θεατρικό  κείμενο.

Υποκριτική: Σαν να αντικρίζεις πρώτη φορά την πραγματικότητα αλλά και τελευταία.

Ρόλος: Κάποιος άλλος μέσα μας.

Ηθοποιία: Σαν κάτι χειροποίητο με ραφές και ράμματα που δεν φαίνονται.

Το έργο και η παράσταση: Μουσική, σκηνικό, ρούχο, όλα να συντρέχουν για φτιάξουν μια και μόνη ενότητα. Να παρασύρουμε  τον θεατή στην μαγεία του θεάματος.